آغاز مرحله سوم فروش یكپارچه خودرو

مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یكپارچه عرضه خودروهای داخلی بدون حضور سایپا و ایران خودرو آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرحله سوم عرضه خودروهای داخلی بدون حضور دو خودروساز داخلی ایران خودرو و سایپا آغاز و ثبت نام از  دوشنبه 24 مهر آغاز و تا روز پنج شنبه 27 مهر ادامه دارد. 

در این مرحله از فروش 4 شركت خودروساز مدیران خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا، كرمان موتور و سانیار موتور پارسیان محصولات خود را عرضه كرده‌اند. 

براساس اطلاعیه سامانه عرضه خودروهای داخلی،  تخصیص خودرو  از محل افزایش تولید و ظرفیت های مازاد برخی خودروسازان از طریق سامانه یكپارچه عرضه خودرو است. 

با توجه به اجرای مرحله اول و دوم تخصیص خودرو از محل ظرفیت‌های مازاد برخی شركت‌های خودروساز و نظر به تكمیل نشدن ظرفیت‌های موجود و با هدف تسهیل شرایط برای تمامی متقاضیان ،ظرفیت های خالی خودروسازان مجددا با شرایط جدید و از طریق سامانه یكپارچه عرضه خواهد شد كه دراین مرحله افرادی كه تاكنون از طریق سامانه یكپارچه اقدام به ثبت نام خودرو كرده‌اند نیز امكان شركت در طرح را خواهند داشت.

براساس اعلام شركتهای كرمان موتور ، مدیران خودرو ، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان مبنی بر امكان تحویل خودروی اعلامی در قالب فروش فوق‌العاده (تحویل 3 ماهه) از محل این ظرفیت‌ها ، متقاضیان دارای شرایط به شرح ذیل می‌توانند از طریق سامانه اقدام كنند:

1- متقاضیان محصولات تمامی شركتهای حاضر در طرح كه تاكنون توسط خودروساز فراخوان نشده اند می توانند نسبت به تغییر خودروی اعلام شده قبلی به محصولات عرضه شده جدید طی فرایند ذیل اقدام كنند: 

1-1-در ابتدا متقاضی با ورود به پروفایل كاربری خود باید گزینه ویرایش سفارش خود را از قسمت جزییات سفارش انتخاب كند تا سفارش خودرو قبلی حذف شود .

1-2- پس از ویرایش سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امكان انتخاب محصول مهیا شده و باید خودروی جدید خود را انتخاب كند .

1-3-پس از پایان مهلت تغییرخودرو به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه كامل خودرو اقدام كرده تا فرآیند ثبت نام نهایی شود.

تبصره 1 : در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده ، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره2 :درصورتی كه متقاضی سفارش قبلی را لغو و امكان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نشود،كماكان اولویت قبلی وی محفوظ خواهد ماند.

تبصره 3 :در صورتی كه متقاضی ، خودروی جدید را انتخاب كند، ولی در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه نكند از اولویت بندی حذف می‌شود.

2- متقاضیانی كه در دور دوم سامانه نوبت دهی هیچ خودرویی به آنها تخصیص داده نشده است.

3- متقاضیانی كه تاكنون در سامانه ثبت نام نداشته‌اند. (جدید)

3-1- در ابتدا متقاضی با ورود به سامانه https://esalecar.ir باید گزینه ثبت نام را انتخاب كند و پس از تشكیل پروفایل و تكمیل اطلاعات مندرج در آن امكان انتخاب خودروهای عرضه شده در این مرحله را دارد. بدیهی است مسئولیت صحت اطلاعات ثبت شده با متقاضی است.

3-2- ظرفیت قابل عرضه به این دسته از متقاضیان از محل عدم تكمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند 1 و 2 خواهد بود.

3-3-پس از تخصیص خودرو به متقاضی و اطلاع رسانی به ایشان با توجه به شیوه فروش این مرحله كل مبلغ خودرو باید به حساب شركت مربوطه واریز شود.

3-4 -پس از واریز مبلغ مرتبط با خودرو به حساب شركت نسبت به پالایش اطلاعات اعلامی متقاضی (حداكثر یك هفته پس از واریز وجه ) اقدام شده و در صورت احراز شرایط طرف تقاضا نسبت به انعقاد قرارداد با ایشان اقدام می‌گردد.

3-5-در صورت عدم احراز شرایط تخصیص خودرو ابطال و شركت خودروساز مكلف به عودت مبلغ واریزی ظرف مدت 20 روز است.

3-6-مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده در سامانه و داشتن كلیه شرایط تخصیص خودرو بر عهده متقاضی بوده و در صورت اثبات عدم احراز شرایط در بررسی های بعدی و در هر مرحله ، تخصیص خودرو به ایشان كان لم یكن خواهد بود.

- مدت زمان جابه جایی ، انتخاب خودرو و ثبت نام در این مرحله 3 روز خواهد بود.

-  پس از ارسال فهرست اولویت بندی شده به شركت های خودروساز و اطلاع رسانی به متقاضیان امكان تكمیل وجه به مدت 5 روز فراهم می شود.

- كلیه افرادی كه تاكنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته اند مشمول این طرح  نیستند.

- در صورتی كه متقاضی ، خودرویی را انتخاب كند، ولی در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه نكند، از اولویت بندی حذف  می شود.

- با توجه به شرایط فروش در صورت تاخیر در تحویل شركت مكلف به پرداخت جرایم تاخیر مطابق ضوابط مربوطه است. مطابق آیین نامه این شیوه فروش مشمول سود مشاركت و انصراف است.

به جهت تسهیل در فرایند انجام كار پیشنهاد می شود متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شركت‌های مذكور مراجعه كنند. 

در این دوره از فروش خودرو متقاضیان طرح عادی، طرح جوانی جمعیت و متقاضیان تعویض خودروهای فرسوده می توانند ثبت نام كنند.

به گزارش فارس پیش از این عرضه خودروهای داخلی از طریق سامانه یكپارچه از طریق سیستم نوبت دهی در اسفند ماه سال گذشته و اردیبهشت ماه امسال نیز انجام شده بود.