گجت‌نیوز نوشت:‌ دانگ فنگ آئولوس یی شوئن به عنوان محصول جدید ایران خودرو در راه است.

 

گروه خودروسازی ایران خودرو طی قراردادی با گروه دانگ فنگ و برند آئولوس قصد دارد سدان یی شوئن را مونتاژ و به بازار ایران عرضه كند. در ادامه با مشخصات و امكانات خودرو دانگ فنگ آئولوس یی شوئن به عنوان محصول جدید ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

 

مشخصات فنی

برند چینی آئولوس سدان یی شوئن را با موتورهای مختلفی در بازارهای هدف به فروش می‌رساند، اما به احتمال زیاد ایران خودرو آن را با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر مونتاژ و به بازار ایران عرضه خواهد كرد. آئولوس یی شوئن با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر در دو تیپ فنی قابل سفارش خواهد بود.

نسخه اول این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر و نسخه دوم نیز قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از هر دو مدل توسط گیربكس ۶ سرعته اتوماتیك دوكلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد ایران خودرو مدل قدرتمندتر یعنی نسخه ۱۹۷ اسب بخاری را به ایران خواهد آورد.

 

این سدان چینی در نسخه ۱۹۷ اسب بخاری می‌تواند ظرف مدت ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ كیلومتر برساعت دست پیدا كند. ضمن اینكه مصرف سوخت آن نیز به ازای هر ۱۰۰ كیلومتر كمتر از ۷.۵ لیتر خواهد بود. این خودرو دارای ۱۲۳۲ كیلوگرم وزن و ۲۶۸۰ میلی‌متر فاصله محوری بوده و با چنین ارقامی در سطح خودروهای فونیكس آریزو ۶ پرو، آریزو ۵ جدید و بهمن رسیپكت پرایم جای می‌گیرد.

 

امكانات رفاهی و ایمنی

طبق شنیده‌ها، ایران خودرو آئولوس یی شوئن را در قالب یك محصول لوكس همانند هایما ۸S مونتاژ و به بازار ایران عرضه خواهد كرد. از این رو این سدان چینی به امكانات رفاهی و ایمنی متعددی مجهز خواهد بود.

از امكانات آئولوس یی شوئن می‌توان به سامانه كنترل شروع حركت در سربالایی، سامانه كنترل پایداری الكتریكی، سنسور نور، ترمز پارك برقی و اتوهلد، استارت دكمه‌ای، ۶ كیسه هوای ده نقطه‌ای، فناوری LED چراغ‌ها، اسپویلر و دیفیوزر عقب، سانروف، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیك با پاكسازی هوای كابین، كروز كنترل، سامانه اخطار برخورد از جلو، رادار خطی، رادار نقطه كور، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان كمكی برقی، صندلی‌های برقی جلو با گرمكن، پشتی یكپارچه صندلی‌های جلو، تریم داخلی چرم و پارچه اشاره كرد.

 

قیمت دانگ فنگ آئولوس یی شوئن

آئولوس یی شوئن در بالاترین مدل خود با قیمت ۱۲ هزار و ۴۰۰ دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. در واقع این خودرو از لحاظ قیمت جهانی در سطح آریزو ۶ پرو و ریسپكت پرایم قرار داشته و به احتمال زیاد با قیمت مشابه بهمن ریسپكت روانه بازار ایران خواهد شد.